Handige info om te weten!
Hoe boek je een touringcar bij ons? Of hoe het zit met bagage en ophaaltijden? Op deze pagina vind je eenvoudig antwoord op de meest gestelde vragen.
Touringcars
Je kunt eenvoudig een touringcar bij ons reserveren via ons offerteformulier, per e-mail of telefonisch. Geef ons de datum, het aantal personen en de bestemming door, dan kunnen wij een vrijblijvende offerte toesturen.
Ja, er is tegen betaling wifi beschikbaar in de bus. Je kunt dit in de bus aanschaffen met een creditcard.
Dit is toegestaan, mits je de bus weer netjes achterlaat. Het gebruik van alcoholische dranken is alleen toegestaan met toestemming van afdeling Sales en de chauffeur.
Nee, helaas zijn huisdieren niet toegestaan in onze touringcars. Hulphonden zijn wel toegestaan.
Ja, onze touringcars rijden regelmatig naar bestemmingen in heel Europa. Neem contact op met ons sales-team voor de mogelijkheden!
De kosten van het huren van een touringcar hangen af van de afstand, reisduur, het aantal passagiers en eventuele extra kosten voor parkeren, tol etc. Vraag vrijblijvend een offerte aan, wij zullen deze dan binnen 1 – 2 werkdagen toesturen.
Wij hebben meerdere 54-persoonstouringcars en één 62-persoonstouringcar in ons wagenpark. Hierbij is de stoel naast de chauffeur meegerekend.
Onze touringcars beschikken over kleine bagagevakken bovenin de bus voor kleine tassen. Onderin de bus bevinden zich de grote bagageruimtes, of het nu gaat om koffers, sportmaterialen of (muziek) instrumenten, laat het ons vooraf weten en dan zullen wij zorgen dat er voldoende ruimte is.
Ja, al onze touringcars zijn voorzien van airconditioning en een toilet. Het toilet is wel alleen voor noodgevallen.
Ja er zijn oplaadpunten in de bus aanwezig. Bij elke stoel is een USB A aanwezig en in de meeste bussen is ook USB C aanwezig. Daarnaast hebben we Europese stopcontacten met 220 volt in de bus.
Absoluut, wij zijn gespecialiseerd in veilig en betrouwbaar schoolvervoer. Onze ervaren chauffeurs begeleiden schoolreizen met zorg en aandacht.
Chauffeurs
Wat goed om te horen dat je weer met dezelfde chauffeur wilt reizen als de afgelopen keer. Dit kan je altijd aangeven bij de aanvraag van de rit. Onze planners zullen er rekening mee houden.
Let op: we kunnen dit niet altijd garanderen. Uiteraard gaan we wel ons best doen om dit mogelijk te maken.
Onze chauffeurs rijden altijd volgens de officiële rij- en rusttijden die de wet voorschrijft.
Bij langere ritten zijn er verplichte rustpauzes voor de chauffeur. Indien nodig, plannen we een afloschauffeur in. Zo kunnen we de wettelijke rij- en rusttijden naleven en de reis zonder onderbreking voortzetten.
Om te zorgen dat jouw reis soepel verloopt, vragen we je om je reisschema zo compleet mogelijk aan te leveren. Zo kunnen wij precies plannen waar en wanneer de chauffeur pauze kan nemen of kan worden afgelost.
Wij houden hier in de planning altijd rekening mee en adviseren je graag bij het opstellen van een realistisch en comfortabel reisschema.
Ja, al onze chauffeurs spreken Nederlands en/ of Engels. Mocht je een voorkeur hebben, mag je dit altijd doorgeven. Dan kan onze planning er rekening mee houden.
Neem contact op met ons Sales team voor de contactgegevens van de chauffeur. Dit is meestal 1 week van tevoren bekend.
Wijzigingen/ annuleringen
Wijzigingen ontvangen we uiterlijk graag 1 week voor vertrek, zo kunnen wij onze chauffeurs op tijd informeren en kunnen zij zich goed voorbereiden op de rit.
Stuur de wijziging naar info@contikiholland.nl en probeer hier je ritnummer te vermelden of bel ons op 0187 – 497 610. Wij helpen je graag verder!
Bij wijzigingen of annuleringen denken we graag met je mee. Afhankelijk van de omstandigheden en het tijdstip van annulering overleggen we over de voorwaarden en eventuele annuleringskosten.
Overige vragen
Zeker! Wij leveren maatwerk, dus wij denken graag met je mee over de route, het programma en eventuele overnachtingen. Met onze expertise regelen we complete reizen op maat, inclusief advies, planning en reserveringen.
We kunnen de organisatie uit handen nemen en een zorgeloze groepsreis per touringcar voor jullie verzorgen.
In de meeste gevallen wordt het vervoer achteraf gefactureerd. Indien wij naast het vervoer ook reserveringen maken voor attracties, musea, horeca etc. kan het voorkomen dat wij een aanbetaling vragen.
Nieuwe klanten vragen wij hun eerste rit vooraf te betalen.
Heb je het antwoord niet kunnen vinden?
Neem dan contact met ons op of stuur je vraag in via onderstaand formulier, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!
- Pampus 1, 3251 ND Stellendam
- +31 (0)187 - 497 610
- info@contikiholland.nl